Företag i Nätverket: InterMail
Med InterMail som spetshäst sitter DU i vinnarhålet!
Tunga drakar eller nystartade småföretagare spelar ingen roll – InterMail är byrån som med full fokus på ROI hjälper dig genom hela kundresan och hittar de rätta vägarna i ditt arbete med kommunikation och marknadsföring.
– Vi är en heltäckande byrå med spetskompetens på varje position, säger Anders Nilsson som är senior client manager på det till Nätverket Österlen nyligen anslutna bolaget.
Hur skapar jag kundlojalitet? Vilka sociala medier ska jag exponera mig? Och vilken är den rätta balansen mellan analog och digital marknadsföring? Där har du tre exempel på nyckelfrågor i den svåra konsten att navigera i en värld – som ofta kan te sig som en snårig djungel – full av kommunikation. Många går vilse och känner sig villrådiga och då är den bästa lösningen att anlita ett proffs.
Intervjuar Sandra
För de företagare som är medlemmar i Nätverket Österlen och som känner i sig i ovan beskrivna situation har vi goda nyheter; hjälpen är närmare än någonsin!
– Med alla våra specialister samlade under ett tak får du en värdefull one stop service, som ger dig en stor fördel på marknaden, säger Anders Nilson som på frukostmötet i Simrishamn den 25:e augusti kommer att representera InterMail samtidigt som han i egenskap av travexpert (vi återkommer till det) leder samtalet med morgonens gästpratare, hans Kanal 75-kollega Sandra Mårtensson.
Heltäckande lösning
Det unika med InterMail är att de till skillnad från andra mer nischade kommunikationsbyråer erbjuder en heltäckande lösning.
– Vi bygger mellan 100 och 150 hemsidor per år så det är vi är självfallet sylvassa på. Men vi har även svart bälte i SEO och är proffs på att bygga nätverk och system med högre komplexitet. Dessutom vet vi hur man sätter upp digitala strategier för att optimera lönsamheten och vi arbetar professionellt och effektivt med Google ads-kampanjer, alltid med fokus på att skapa rätt trafik till er webbplats. Om inte innehållet är relevant och ger läsarna något så straffas man hårt på google.
Fokus på ROI
Ett talande exempel på InterMails kompetens i den sistnämnda disciplinen är att deras arbete med bädda.se lyft sajten till en topposition på google, där man länge legat före branschjättar som IKEA och sova.se.
– Vi arbetar oerhört businessdrivet och vi har hela tiden våra kunder och deras ROI i första rummet. Om man ser värdet av att få ut så mycket av sina investeringar är det oss man ska anlita, säger Didrik Lindell som tillsammans med Victor Andersson och Jon Nordström ingår i ledningsgruppen på InterMail i Malmö.
Och vem vill inte det? På frågan om du är intresserad av att öka intäkterna och höja din ROI skulle du kanske svara med en motfråga i stil med ”är jorden rund” eller ”kan fiskar simma”.
Brett erbjudande
Även Jon Nordström trycker på företagets resultatorienterade helhetssyn samt att de har ett brett erbjudande men samtidigt spetskompetens i alla lagdelarna.
– Hos oss är kreativa människor nyckelspelarna samtidigt som vårt arbete i huvudsak har ett digitalt fokus. Vi arbetar datadrivet men kan ändå, på ett sätt som få andra skulle jag vilja hävda, utnyttja människans unika egenskaper, säger Jon.
Bland företagets många nöjda och trogna kunder finns såväl små företag som stora drakar (däribland SAS, Nordic Choice Hotels och Mercedes-Benz) och den geografiska kundkretsen omfattar hela Norden.
Trygg partner
Således är InterMail experten som tar ditt företag i handen genom hela kundresan. En trygg och pålitlig partner med kunskap om hela den process som ofta men inte alltid börjar med en översyn av hemsidan.
– Den är ju ett företags digitala ansikte utåt och därmed oerhört viktig för verksamheten. Det vet de flesta, däremot har våra kunder inte alltid klart för sig vilket som är det primära syftet med hemsidan? Ska den sälja produkter, informera eller dra in nya kunder? Eller en mix av alltihop? Där hjälper vi till med vår expertis, säger Anders Nilsson.
InterMail använder sig även av så kallad gamification i sitt arbete. Det kan vara en digital adventskalender eller virtuellt påskägg som spricker och sedan samlar in kontaktuppgifter.
Höga krav
Förmågan att hålla sig uppdaterade på den ständigt föränderliga tekniken är en annan egenskap som kännetecknar InterMail.
– Vi har höga förväntningar på personalen. Det händer ju så oerhört mycket inom den digitala världen, inte minst inom AI. Om vi inte förkovrar oss och tar till oss den nya kunskapen hamnar vi på efterkälken. Vi köper hem licenser som testas internt av någon i personalen som sedan lär upp de andra. Därefter gör vi upp en plan för hur tekniken ska användas, säger Didrik Lindell som menar att den på senare tid allt snabbare utvecklingen inom AI känns oerhört spännande.
– AI kommer bara att bli större och större. Det är fortfarande oklart exakt hur tekniken kommer att användas men vi känner oss taggade att anta utmaningarna.
70 procent digitalt
Även om uppskattningsvis 70 procent av InterMails kunder idag är i huvudsak digitala i sin kommunikation, sträcker sig deras historia mer än 100 år tillbaka i tiden. Faktum är att företaget etablerades redan 1898 och att det första affärsområdet var tillverkning av kvalitetskuvert och postförpackningar. Successivt har affärsområdena med åren utökats så att man idag erbjuder sina kunder ett brett utbud av tjänster inom kundkommunikation, leadgenerering och kundlojalitet. Idag har InterMail mer än 100 specialister samlade under ett tak och hanterar över 500 verksamheters kommunikation och marknadsföring.
Firar 125-årsjubileum
Den starka tillväxten till trots har företaget, som fyller 125 är 2023, höga ambitioner och långtgående expansionsplaner för framtiden.
– Ledningen har satt upp som mål att växa med 100 procent inom fem år. Cirka 50 procent av tillväxten ska ske organiskt och resten genom uppköp, säger Anders Nilsson som alltså är den som oftast kommer att representera InterMail på Nätverket Österlens frukostmöten.
Innan vi glider in på hans genuina travintresse vill Anders understryka vikten av att kunderna känner sig trygga med InterMail.
– För att skapa förtroende hos kunden har vi alltid med experter på våra kundmöten. Vidare så tänker vi på kvalitet och säkerhet i allt vi gör, från drift och utveckling till rekrytering.
Brinner för trav och galopp
På travspråk skulle man kunna lite skämtsamt kunna säga att InterMail är spetshästen att ta rygg på så tidigt som möjligt i loppet, för att sedan sitta i vinnarhålet när det hettar till på upploppet. Och som redan antytts är alltså just trav och galopp något som ligger Anders Nilsson oerhört varmt om hjärtat.
– Mitt travintresse odlades tidigt när jag följde med min pappa på Jägersro. Jag har också en ingift farbror som var travtränare men för mig handlade det i början mer om spelet och loppen än djuren. Jag kommenterade lopp hemma och ville väldigt gärna bli travjournalist, säger Anders som idag är en av landets högst ansedda och mest anlitade travexperter.
Eget företag
Efter gymnasiet fick Anders jobb på Dagens Spel och sedan dess har det bara rullat på. Han har ansvarat för tipsen till spelbutikernas väggtidningar, jobbat med kommunikation på Jägersro och åkt Norden runt på olika trav- och galopprelaterade uppdrag. Det gör han fortfarande vid sidan av jobbet på InterMail, nu med Kanal 75 (som även sänder i TV12 och TV4) som uppdragsgivare.
– Jag är väldigt tacksam över förtroendet från Kanal 75. Att jobba för dem ger mig så mycket energi till allt annat jag håller på med, säger Anders.
Sedan 2010 driver han ett eget företag och där ingår också uppdrag som konferencier.
I den rollen har Anders bland annat hjälpt fotbollsklubben Trelleborgs FF, Hilding Anders-koncernen och Aldrig Ensam och står nu till förfogande för Nätverket Österlens medlemmar.
Väl förberedd
De som känner Anders Nilsson vet att han alltid kommer oerhört väl förberedd till sina uppdrag, även om han medger att det ibland är en fördel att vara mindre väl påläst.
– Då ställer man kanske bättre frågor för att man är mer naturligt nyfiken. Tidigare vigde jag mitt liv åt travet, men nu har jag ett heltidsjobb och inte lika mycket tid. Jag brinner dock för travet och jag känner mig privilegierad som har möjlighet att mitt stora intresse som bisyssla, avslutar Anders som även jobbar för högt ansedda publikationen Travronden.
Kärleken till travet går inte att ta miste på och det finns som synes många olika startspår, förlåt ingångar, att utgå från när ni minglar med Anders Nilsson på Nätverkets träffar …
Text och foto: Kostas Foussianis
INTERMAIL
Besöksadress: Husargatan 3, Malmö
Hemsida: https://intermail.com/sv/
Telefon: 040-622 95 55
E-post: info.se@intermail.com
Kontaktperson: Anders Nilsson