header20170419.jpg

Företag i Nätverket: Länsförsäkringar Skåne

IMG_2497.jpg

”Hela konceptet andas klass”

Chefen för Länsförsäkringar hyllar Nätverket

Visionen är att inom loppet av fem år fördubbla affärsvolymen.
Med en Iron Man som chef, Sveriges nöjdaste kunder som bas och ett nytecknat medlemskap i Nätverket Österlen har Länsförsäkringar i Ystad goda förutsättningar att uppnå det målet.

Det finns många goda skäl till att välja Länsförsäkringar oavsett som bank, försäkringsbolag och fastighetsmäklare. Du kan samla alla ekonomiska intressen under ett tak, tillgängligheten är hög och du får ett trevligt bemötande och personlig service av den kompetenta personalen.
Är du bosatt i Ystad eller på Österlen kan vi lägga till ytterligare ett starkt argument för att välja Nätverkets Österlens färskaste medlem som partner i vardagsekonomin – Chefen.

Diger meritlista
Tony Leo heter han, har basat för Ystads-kontoret sedan 1 mars 2017 och är en riktig vinnarskalle med tunga idrottsmeriter i sitt CV.
– Jag är bra på att sätta upp långsiktiga mål och att sedan tålmodigt jobba mot dem tillsammans med mitt team, säger Tony som inte bara har en diger idrottslig meritlista (vi återkommer till den) utan också en gedigen bakgrund i bank- och försäkringsbranschen.
Innan han blev chef på Länsförsäkringar i Ystad var Tony ansvarig för privatmarknaden hos Sparbanken Syd och innan dess hade han jobbat på Folksam i hela 18 år.

Tuff målsättning
– Även om jag trivdes bra i mina tidigare befattningar så är det som om allt stämmer nu. Jag kände mig oerhört välkommen från första stund på Länsförsäkringar och det finns en väldigt fin anda här på kontoret.
Den andan i kombination med personalens kompetens och Tony Leos drivkraft är viktiga faktorer i bolagets framtida utveckling. Det uttalade och högt uppsatta målet innebär att affärsvolymen ska fördubblas inom loppet av fem år.
– Det är en tuff vision men jag tycker det ser lovande ut. På försäkringsområdet har vi en gigantisk kundstock i sydöstra Skåne och den ska vi få över till banksidan. Här är goda referenser och våra fantastiska resultat i SKI-mätningar god hjälp, säger Tony Leo.

IMG_2493_collage.jpg

Nöjdast i Sverige
Nämnda mätningar (Svenskt Kvalitetsindex, SKI) visar att Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder. När försäkringsbolag, banker och fastighetsförmedlare rankas efter kundnöjdhet så toppar Länsförsäkringar i alla fem kategorier – bank, sakförsäkring, pension, bilförsäkring och fastighetsmäklare.
Respekt!
– Det är viktigt att förstå hur stort detta är, inte minst när vi bygger upp det interna självförtroendet, säger Tony som tror att personligt bemötande med ett genuint intresse för kunden och förståelse för deras behov är några av de viktigaste faktorerna bakom de fantastiska resultaten i SKI-mätningarna.
– Och så är det naturligtvis så att den framåtanda, framgång och optimism som präglar LF Skåne även smittar av sig på våra kunder.

Nya i Nätverket
Det nytecknade medlemskapet i Nätverket Österlen är ett led i Länsförsäkringar Ystads ambition att synas mer i lokala sammanhang. Tony fick ett mycket gott intryck av Nätverket på sitt första frukostmöte.
– Jag tycker att hela konceptet andas klass och som idrottsnörd sätter jag extra värde på Nätverkets stöd till de elitsatsande ungdomarna från regionen.
Idrottsintresset ja.
Tony är, som ovan nämnts, själv en idrottsutövare på hög nivå. Han har varit landslagssimmare och marknadschef på Svenska Simförbundet och investerar nu många lediga timmar i sin Iron Man-satsning.

Mentalt stark
Inför ett lopp tränar Tony ungefär 450 timmar per år i fyra års tid. Han har en enastående fysik, men lika viktigt är den mentala styrka som ryms innanför pannbenet på 51-åringen.
– Under ett lopp gjorde jag en rejäl vurpa på cykeln och skrapade upp hela sidan av kroppen. Då var det bara att koppla på ”pannbenet”, säger Tony som tvingades cykla 16 mil med svåra smärtor och på bara fyra växlar!
Nu har Tony och Länsförsäkringar lagt in en ny växel.
Full fart mot framtiden.

Vid tangenterna: Kostas Foussianis
Presschef Nätverket Österlen
press@natverketosterlen.se

LÄNSFÖRSÄKRINGAR YSTAD
Österleden 3, Ystad.
Besökstid: vardagar 8.00-16.30.
E-post: info.skane@lansforsakringar.se
Hemsida: www.lansforsakringar.se/skane/
Telefon: 0411-33 80 00

logo250.jpg 

 

REPORTAGE OM OCH MED MEDLEMMAR

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar