header20180109

Företag i Nätverket: Anderzson of Sweden

1.jpg

Kreativitet och känsla i skön förening

Att hitta rätt partner och ta in offerter från olika leverantörer kostar tid, energi och i slutändan också pengar.
Hos Anderzson of Sweden hittar du allt från reklam och presenter till profilering och varumärkesbyggande under ett och samma tak.

När Mark Parker tog över vd-rollen på Nike frågade han Steve Jobs om han kunde ge några tips. ”Tja, egentligen bara ett”, svarade Jobs. ”Nike gör några av världens bästa saker. Produkter man trånar efter. Men ni gör också en massa skit [crap]. Gör dig av med skiten och fokusera på de bra sakerna …”.

Ser potentialen
Anderzson of Sweden har förvisso varken Nike som kund eller Steve Jobs som mentor men produkter man trånar efter vet Ystadsföretaget sannerligen hur man levererar. Ända sedan 2004 har ägaren Jonas Andersson och hans kollegor hjälpt små och stora företag att bygga upp, synliggöra och förädla dess varumärken.
Och att göra sig av med ”skiten” …
– Vår styrka är att vi är bra på att se utvecklingspotentialen i ett varumärke. Det är lite som att gå in i ett fallfärdigt hus och se möjligheterna, hur fantastiskt huset kommer att se ut när renoveringen är färdig, säger Jonas som samtidigt betonar vikten av produkter inte bara är estetiskt tilltalande utan även har en hög grad av funktionalitet.

2.jpg

Miljontals produkter
Fallfärdigt är knappast den rätta etiketten att klistra på Anderzson of Swedens egna lokaler på Mässingsgatan 13, dit man flyttade 2008. Hela huset andas innovation, kreativitet och grafisk perfektion. Såväl showroom som kontorsytor är rena rama ögongodiset och produkter ”att tråna efter” exponeras lite överallt.
Ändå är de bara toppen på isberget.
I företagets onlineshop finns närmare 40 000 olika artiklar och även det utgör endast en liten del av det sortiment som Anderzson of Sweden kan erbjuda sina kunder.
– Totalt handlar det om miljontals olika produkter. Vi utgår alltid från våra kunders visioner i valet av giveaways, kommunikation och profilering och vårt sortiment anpassas till varje unikt fall, säger Jonas som på mindre än 15 år har tagit företaget från noll till 15 miljoner kronor i omsättning.

Köpt upp mark
Visioner om ytterligare tillväxt och utveckling saknas inte heller. Företaget har köpt upp mark kring de befintliga lokalerna och lita på att Jonas har en hel del idéer på lager om hur ytan ska användas. Han är känd som en kreativ idéspruta vilket är egenskaper som passar perfekt när varumärken ska byggas.
– En stark företagsprofil och lyckad marknadsföring kräver engagemang och idéer. Vi gillar att tänka nytt och älskar utmaningar. Dessutom är vi bra på specialdesign.
Anderzson of Sweden kan hjälpa ditt företag med enstaka projekt, exempelvis presenter till anställda och nyckelkunder, men också ta sig an helheten.
– Vi kan gå in och utgöra hela kommunikationsavdelningen i ett företag om det behövs. Kärnan i vårt sätt att jobba är att vi lär känna kunderna väldigt väl och bygger långsiktiga relationer med dem. Vi försöker tidigt ta ett grepp om helheten och därigenom hjälpa företagen att spara tid och pengar genom att anlita oss, säger Jonas.

4.jpg

Kunder över hela Sverige
Anderzson of Sweden byggde upp varumärket kring Yvonne Rydings hudvårdskollektion, en verksamhet som sedermera såldes vidare. I den nuvarande kundportföljen finns både små och stora företag och den geografiska spridningen spänner över hela landet. När Nätverket Österlen besöker Anderzson of Sweden har de just tagit emot en stor order som bland annat omfattar 35 000 mössor. Samtidigt ser de en stor potential även lokalt och det är delvis därför de valt att återaktivera sitt medlemskap i Nätverket.
– Jag var ju med och startade upp Nätverket Österlen och brinner mycket för regionen. Vi har fortfarande en del att göra öster om Ystad och därför känns det rätt att gå med igen. Och så tycker vi att satsningen på Team Nätverket är en oerhört bra grej, säger Jonas som själv spelat fotboll i bland annat Ystads IF.

Tålamod viktigt
Avslutningsvis bjuder Jonas på ett tips kring hur du som företagare ska tänka kring varumärkesbyggande och företagsprofilering.
– Kvalitet och kontinuitet är a och o. Liksom is i magen. Många tröttnar fort på sitt varumärke och ändrar alldeles för tidigt. Försök ha tålamod och anlita gärna oss så att du kan fokusera på det du gör bäst.
Välkomna tillbaka Anderzson of Sweden! hälsar vi i Nätverket Österlens styrelse som hoppas få träffa Jonas och hans kollegor på många frukostmöten framöver.
Kan du inte vänta till nästa nätverksträff utan vill komma i kontakt med Anderzson of Sweden redan nu, hittar du alla nödvändiga uppgifter här nedan.

Text och foto: Konstantin Foussianis
Pressansvarig Nätverket Österlen
press@natverketosterlen.se

ANDERZSON OF SWEDEN 
Företagsnisch: Helhetsleverantör inom modern reklam, profilering, presenter, kommunikation, events och varumärkesbyggande.
Adress: Mässingsgatan 13, 271 39 Ystad.
Telefon: 0411-55 51 12
E-post: kundservice@anderzson.se
Hemsida: http://www.anderzson.se
Instagram: @anderzsonofsweden

 

logo225.jpg

 

 

 

REPORTAGE OM OCH MED MEDLEMMAR

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar