header20170419.jpg

Företag i Nätverket: Ystad Bilrikt

ystad-bilrikt
Ett företag på väg i rätt riktning!
Ystad Bilrikt tar hand om skadan när olyckan varit framme
 
Modern teknik, konkurrenskraftiga priser och personlig service.
Där har du tre bra argument till varför du bör anlita Ystad Bilrikt om olyckan varit framme och bilen behöver repareras. Vill du ha fler?
Vad sägs om noggrannhet, mångårig erfarenhet och inte minst – massor av nöjda kunder? 
 
Att få en skada på bilen är aldrig kul.
Men de ekonomiska konsekvenserna kan begränsas med rätt kompetens hos bilfirman du anlitar.
Ystad Bilrikt, som är nybliven medlem i Nätverket Österlen, erbjuder just den kompetensen och har allt sedan starten för åtta år sedan byggt upp ett rykte om att vara ett pålitligt och tryggt alternativ i branschen.

Startade 2006
– Jag fokuserar på krock- och försäkringsskador och kan ta hand om alla typer av glas-, lack- och plåtskador. I mån av tid utför jag även annan service och reparationer, säger Peter Borg som drivit firman sedan 2006 då han öppnade i liten skala utanför Tomelilla.
Successivt har verksamheten sedan utökats och kundkretsen växt.
För 1,5 år sedan flyttade Peter rörelsen till Norra Koboltgatan i Ystad där hans moderna skadeverkstad har ett nära samarbete med försäkringsbolagen och tar hand om alla bilmodeller..
– Jag anpassar servicen efter den enskilda kunden. Den personliga och nära kundkontakten är jag bra på! Mitt mål är att göra kunden glad och nöjd. 

Att tjäna pengar är alltid sekundärt. Som liten aktör är det så man måste jobba, säger Peter som alltid haft ett stort intresse för bilar och andra motorfordon.

 

Kreativ och driftig
Peter är dessutom väldigt framåt i marknadsföringen där han flera gånger visat prov på kreativitet och driftighet. Ett exempel var när han i samband med förra årets cruising i Ystad gjorde reklam för sitt företag genom att köra runt i stan i en ombyggd radiobil.
Medlemskapet i Nätverket Österlen är ett annat verktyg för att ytterligare lyfta det varumärke som redan är starkt i regionen.
– Målet är att inom ett par år kunna anställa en eller ett par personer. Tillströmningen av kunder ökar och det börjar bli tufft att jobba helt själv med det här. Jag vill hålla högsta kvalitet hela tiden.

Modern teknik
Peter använder sig av den senaste tekniken och är certifierad för klass 1-verkstad. Han tar hand om hela reparationsprocessen; skadekontroll, kalkyl till försäkringsbolaget, byte och riktningsarbete, lackering och slutmontering – Ystad Bilrikt ombesörjer allt.
– Jag arbetar med stor noggrannhet och är mån om att mina kunder ska känna sig väl omhändertagna, avslutar Peter Borg.
Väl omhändertagen blir Peter och hans företag förstås i Nätverket Österlen.
Välkommen i familjen!


02
Text och foto: Kostas Foussianis
E-post: resereportern@gmail.com
 
FAKTA YSTAD BILRIKT
N Koboltgatan 10
Telefon: 0730-271353
E-post: kontakt@ystadbilrikt.se
Öppettider: Mån-fre; 08.00-17.00, lör-sön: stängt.
Hemsida: http://www.ystadbilrikt.se

03
– Jag fick jobb som marknadschef på Persöner i Ystad men startade så småningom en egen inredningsarkitekturbyrå med basen i Göteborg. Vi jobbade med objekt över hela skandinavien och affärerna gick strålande.
Ända fram till 1991.
Då kom den stora bankkrisen.
Den slog till lika oväntat som obarmhärtigt.
– I princip hela arkitektbranschen stod utan arbete men jag hade som tur var redan uppgraderat min kompetens genom att utbilda mig till fastighetsmäklare. Så jag sadlade om ganska snabbt, säger Hardy medan Waldy pockar på uppmärksamheten vid ett av bordsbenen.
Hardy grundade SMP – en traditionell mäklarbyrå med småhus och bostadsrätter till försäljning. Senare utvecklades verksamheten när fokus kom att riktas mot den tysktalande marknaden. I samverkan med ett antal andra mäklare tog Hardy fram en huskatalog med ett 80-tal objekt i södra Sverige.

REPORTAGE OM OCH MED MEDLEMMAR

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar