header20170419.jpg

Företag i Nätverket: Fieldwood Travel

Fieldwood Travel
Fieldwood Travel – proffs på företagsresor
Flexibilitet, personlig service och kostnadseffektiva lösningar.
Nätverket Österlens nya medlem fieldwood travel är resebyrån som underlättar vardagen och sparar både tid och pengar åt företagen.
”Nog finns det mål och mening i vår färd, men det är vägen som är mödan värd...”

Dessa bevingade ord signerade Karin Boye är alltid tänkvärda för oss som reser. I vissa fall kan de dock kännas väldigt avlägsna, inte minst när man reser med bolag som vill ta betalt för allt från toalettbesök till 10 grams övervikt i handbagaget och som får sina resenärer att känna sig som illa behandlad boskap under förflyttning.
Alternativet, den andra motpolen, står mer i enlighet med Boyes berömda citat.
– Resandet har förändrats över tid och trenden är att folk – på olika sätt – vill njuta mer på sin resa. Extra benutrymme, förstklassig service, mångsidig underhållning och delikat gastronomi... ja, kanske till och med en säng att krypa ner i på nattflighten. Allt detta är faktorer som beskriver lyxig komfort som ger resan extra guldkant och gör den trivsam på ett annat sätt än om man strävar efter att på billigaste sätt ta sig från a till b, säger Michael Fältskog på fieldwood travel.

Kvalitetsmedvetna kunder
Det är just detta som Michael och hans kollega Pontus tagit fasta på när de utvecklat konceptet till resebyrån. Den typiske fieldwood-resenären är 45-65 år, världsvan och kvalitetsmedveten. Därmed inte sagt att fieldwoods priser är högre än andra resebyråer, skillnaden ligger istället i servicen.
Och här snackar vi bildligt och bokstavligt om KLASSkillnad...
– Vi tar hand om våra kunder hela vägen och servar dem i allt som rör deras resa.

Vill du resa i businessclass så ordnar vi det, vill du beställa till extra bekvämligheter på flyget eller hotellet så är det bara att meddela oss vid bokningen. Men bolagens ekonomiklasser skiljer sig också åt och där kan vi med våra djupa kunskaper lotsa kunden till rätt bolag.
fieldwood-right
Vår passion för resor innebär också att vi alltid är tillgängliga och det är sällan man behöver vänta mer än någon minut i telefonkö, säger Michael.

Diger kunskapsbank
Efter mer än 20 år i resebranschen har fieldwood byggt upp en diger kunskapsbank och utvecklat ett stort nätverk. I kombination med Mickes och Pontus stora nyfikenhet utgör resebyrån i den härliga lokalen på Kapelllgatan i Ystad en plattform för drömresor till när och fjärran.
– Att vi själva gillar att resa är nog själva grunden för fieldwood. Vi har en mängd resor och upplevelser i bagaget som bidrar till drivkraften att hela tiden hitta nya spännande destinationer, läckra hotell och fantastiska upplevelser, säger Micke.
Han, Pontus och fast anställde medarbetaren Maria (som är mammaledig för tillfället) älskar utmaningar och att sätta ihop den mest optimala resan utifrån kundens önskemål och förutsättningar.
– Vi anpassar oss efter kundens budget och levererar bästa tänkbara alternativet utifrån det, och kan ge förslag på upplevelser som förstärker hela resan! Vår behållning är alla kunder – privatpersoner, företagare, arbetsgrupper – som kommer hem berikade med positiva upplevelser.
Fieldwood travel har många nöjda företagskunder både i regionen och nationellt.  De har den senaste tiden bland annat skräddarsytt en resa till internationella travtävlingen Hambletonian för Solvallas personal, skickat företag på Formel 1-resa till Monza och ombesörjt Sparbanken Syds konferensresa till Portugal.

Tryggt, säkert och smidigt
Försäljning, inköp, kick-off, utbildning, mässor eller kanske bara ren och skär inspiration. Oavsett vilket syfte företagsresan har så erbjuder Nätverkets nya medlem fieldwood travel en kostnadseffektiv och flexibel lösning.
– Vi sparar pengar åt företagen eftersom de slipper att själva administrera resorna. De får alla resekostnader från en leverantör och på en faktura.
Tryggheten och de säkra lösningarna är ett annat tungt argument för att anlita en resebyrå i allmänhet och fieldwood i synnerhet.
– Skulle det bli tidtabellsändringar så meddelar vi kunderna omedelbart. Och våra försäkringar täcker det mesta om något händer. Inställda flighter, naturkatastrofer, flygbolagskonkurser...

Ny spännande satsning
Om fieldwood är stora på företagssidan så är privatresorna en marknad där företaget i framtiden har ambitionen att utvecklas. Ett led i denna strävan är fieldwood delight – en nybildad gren av fieldwood där fokus ligger på en lite yngre målgrupp som vill ha aktiva resor fyllda med nöjen, sport och äventyr.
– Vi erbjuder bland annat en paketresa till Mallorca med boende på koncepthotellet Wave Hotel där all mat och aktiviteter som surfing ingår. Här har vi riktigt attraktiva priser på en mycket spännande resa, säger Michael Fältskog som ser fram emot medlemskapet i Nätverket Österlen.
– Det är också en del i vår satsning att ytterligare stärka vår position bland företagen. Dessutom är jag väldigt förtjust i idrottskopplingen. Kommunerna gör inte så mycket för ungdomarna som de skulle kunna och idrotten är väldigt viktig som fostrande aspekt i dagens samhälle.
Just sport är för övrigt en annan del som fieldwood hoppas kunna utveckla framöver. En snyggt paketerad fotbollsresa till någon de stora europeiska ligorna eller ett actionpräglat Formel 1-äventyr kanske kan vara något att fylla ett gemensamt företagsägg med till påsk...?

Text: Konstantin Foussianis
Pressansvarig Nätverket Österlen
E-post: resereportern@gmail.com
 
fieldwood travel
fieldwoodgrabbarna bjuder på sina resefavoriter:

Michael Fältskog
Bästa resminne?
– Första gången jag kom till New York som 13-åring tillsammans med mina föräldrar. Allt var så stort och annorlunda och det var nog där och då min passion för resor föddes.

Favoritresmål?
– Ofta är det den senaste resan som känns som den bästa. Masai Mara i Kenya var en riktig höjdare. Det var alldeles obeskrivligt vackert att blicka ut över vidderna och skymta giraffer mellan akaciaträden.

Pontus Nilsson
Bästa resminne?
– Jeepsafari i Dubai för ett par år sedan. Vi körde rakt ut i den till synes oändliga öknen och fick uppleva både en magisk solnedgång och en alldeles stjärnklar natthimmel.

Favoritresmål?
– Om jag måste välja ut något får det bli Bali. Denna lilla ö som är så otroligt omväxlande och har så mycket att erbjuda. På en dag kan man uppleva allt från palmkantade paradisiska stränder till kargt vulkanlandskap. Och så präglas hela ön av en så otroligt vänlig och trevlig atmosfär.


– Jag fick jobb som marknadschef på Persöner i Ystad men startade så småningom en egen inredningsarkitekturbyrå med basen i Göteborg. Vi jobbade med objekt över hela skandinavien och affärerna gick strålande.
Ända fram till 1991.
Då kom den stora bankkrisen.
Den slog till lika oväntat som obarmhärtigt.
– I princip hela arkitektbranschen stod utan arbete men jag hade som tur var redan uppgraderat min kompetens genom att utbilda mig till fastighetsmäklare. Så jag sadlade om ganska snabbt, säger Hardy medan Waldy pockar på uppmärksamheten vid ett av bordsbenen.
Hardy grundade SMP – en traditionell mäklarbyrå med småhus och bostadsrätter till försäljning. Senare utvecklades verksamheten när fokus kom att riktas mot den tysktalande marknaden. I samverkan med ett antal andra mäklare tog Hardy fram en huskatalog med ett 80-tal objekt i södra Sverige.

REPORTAGE OM OCH MED MEDLEMMAR

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar