SEO-trenderna varje företagare måste ha koll på under 2014

140311-sokord

 

De flesta företag är idag beroende av att synas på nätet för att marknadsföra, sälja och bygga varumärke. För att bygga framgångsrika SEO-strategier är det ett måste att du hela tiden hänger med, ändrar, utvecklar och förbättrar din närvaro på nätet. Här nedan finns en sammanställning av de viktigaste trenderna inom SEO som du som företagare måste ha koll på för att klättra om dina konkurrenter på Google.

Fokusera på sambandet mellan länkar, innehåll och sociala medier
Det är ingen nyhet att dessa tre komponenter är grunden i en stark SEO-strategi. Vad du däremot bör fokusera extra på är förhållandet mellan dem. Allt börjar och slutar med att skriva ett bra innehåll på din webbplats. Innehållet ska vara utformat efter din målgrupps behov och inriktat på att generera specifika vinstdrivande handlingar. Sociala medier stärker i sin tur din räckvidd och signalerar till sökmotorerna att ditt innehåll är värdefullt för de som söker. Länkar från kvalitativa webbplatser förstärker att din webbplats är pålitlig.

Content Marketing är fortfarande en vinnande strategi
Under 2013 var innehållsmarknadsföring eller Content Marketing en het trend som följer med in i 2014. Content Markering utvecklas och det är nu en mer resultatinriktad strategi. Utöver att berättar er varumärkeshistoria bör ni också fokusera på att effektivt rikta innehållet, mäta utfallet och justera för att hela tiden förbättra resultatet.

.

Optimering för mobilanvändare är ett måste
Användandet av Smartphones och lanseringen av Google Hummingbird gör det omöjligt för dig som företagare att ignorera en mobilstrategi för din webbplats. Google Hummingbird tillåter Google att hantera hela frågor och komplexa frågor i sökningar. Din webbplats bör därför inte bra vara utformad för att se bra ut på en mobilenhet utan din SEO-strategi måste även justeras. Anpassa ditt innehåll till de behov, beteenden och sökningar som mobila användare har.

Sociala medier blir alltmer viktiga
Google och sökmotorerna förlitar sig alltmer på mänskliga signaler. Därav blir din roll i sociala medier avgörande för din SEO-strategi. Gör det enkelt för människor att dela ditt innehåll och sprida ditt varumärke. Testa Google Plus som ny kanal. Se även till att din hemsida och eventuellt din blogg har delningsverktyg inbyggda som är lätta för läsaren att se och använda.

Källa: Internet

 

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar