7 sätt för ditt företag att få uppmärksamhet i media

130624_media
PR och att få uppmärksamhet i media är inte bara gratis det är oftast bättre marknadsföring än att köpa annonser. Har ditt företag en PR-strategi? Om inte rekommenderar vi dig att sätta fart direkt. Här bjuder vi dig på 7 olika metoder du kan använda dig av för att få ditt företag att synas i media.

Ta det lokalt
Du behöver inte gå till riksnyheterna för att skapa uppmärksamhet i media. Börja lokalt och se till att få en lokalvinkel på det du vill säga. Lokala nyheter är med intressanta än risknyheter.

Arrangera ett event
Genom att ditt företag står som värd för ett event får du tillfälle att syns i eventsektionen i lokaltidningen. Ring upp media och berätta vad din anordnar för event.

Dela ut ett pris
Skapa ett pris som ditt företag delar ut inom er bransch. På så sätt skapar du en nyhet som både ditt företag och den som vinner är benägen att sprida i media.

Gör en undersökning
Media gillar undersökningar. Kan ditt företag göra en undersökning kring era produkter/tjänster som kan vara intressant för media (och för er). Gör en undersökning och presentera resultatet i ett pressmeddelande till media.

Gör en välgörande insats
Genom att satsa på välgörenhet får du inte bara ett gott rykte utan också uppmärksamhet som kan leda till att du syns i media. Avsätt en del av din omsättning till en välgörenhetsorganisation under en dag, samarbeta med skolor, föreningar och andra organisationer. Tänk lokalt!

Utnyttja årsdagar
Det finns många olika årsdagar då media är öppna för att skriva om vissa ämnen. Om du driver ett konditori eller ett café - varför inte göra en kampanj på kanelbullens dag i din stad och berätta det för din lokaltidning?

Satsa under sommaren
Under sommaren råder det oftast nyhetstorka. Vilket är ett utmärkt tillfälle för dig och ditt företag att lägga in en extra stöt hos medierna.

Källa: Internet

Reportage om medlemmar

Reportage om medlemmar